اخبار سایت
انتخاب گروه :
اسرار موفقيت در طراحی هایپر مارکت (بخش اول)
۲۷ / ۴ / ۱۳۹۶

اسرار موفقيت در طراحی هایپر مارکت


در اين مطلب، به نكاتي در چيدمان و دكوراسيون فضاي فروشگاه‌هاي خرده‌فروشي، از جمله سوپرماركت و هايپرماركت، اشاره مي‌كنيم كه تاكنون مطالعات بسياري روي آن‌ها انجام گرفته و نتايج چشمگيري به‌دست آمده است:


1. نقاط طلايي فضاي هایپر مارکت و سوپرمارکت:


اين نقاط كهبه ”تله‌ي مشتري“ نيز معروفند، محل‌هايي مانند صف‌هاي نزديك صندوق يا راهروهايمنتهي به صندوق سوپرماركت و هايپرماركت را شامل مي‌شوند كه با انواع تنقلات وخوراكي‌هاي خوشمزه انباشته شده باشند. اين‌ها جوايز لذيذي هستند كه پس از طي كردنِمسير پرزحمت و هزارتوي خريد از سوپرماركت يا هايپرماركت، به مشتري پيشنهاد مي‌شوند،ضمن اين‌كه سود قابل‌توجهي را نيز براي فروشگاه به ارمغان مي‌آورند.

2. هایپرمارکت و سوپرمارکت به‌معناي واقعيِ كلمه:


از ويژگي‌هاياوليه‌ي يك سوپرماركت يا هايپرماركت ايده‌آل، كف و قفسه‌هاي چوبي و نورپردازيِخيره‌كننده و جذاب است. اگر به اين قاعده كه ”عقل مردم به چشم‌شان است“ توجه كنيد،مي‌توانيد با ايجاد جذابيت‌هاي خاص و نوآورانه در فضاي فروشگاه‌تان، حتي كالاهايلوكس و سودآور را به‌راحتي به مشتريانِ خود بفروشيد. انتظار نداشته باشيد كه لوازمآرايشي و زيباييِ شما را در شرايطي خريداري كنند كه آن‌ها را در فضايي سرد و بدبوو شبيه به انباريِ يك فروشگاه با دكوراسيون و نورپردازي دل‌زننده عرضه كرده‌ايد!


3. قسمت انتهايي قفسه‌هاي گوندولا


قفسه‌هاي كم‌عرضي هستند كه در انتهاي قفسه‌ها، معمولاً از نوع گوندولا، قرار دارند و به‌راحتي قابل‌رؤيتهستند. به اين قفسه‌ها كه به ”سرقفسه“ نيز موسوم هستند، كالاهاي خاص عرضه مي‌شوندكه نياز است بيشتر و راحت‌تر در معرض ديد قرار بگيرند يا كالاهاي بدون تخفيف محسوب مي‌شوند.

4. Eye Level=Buy Level


توليد‌كننده‌هاو توزيع‌كننده‌ها بر اساس ارتفاع، محل و اولويتِ رؤيت‌پذيريِ قفسه‌ها به فروشگاه‌هاهزينه مي‌پردازند تا كالاهايشان را عرضه كنند. سابق بر اين اعتقاد بر اين بود كهقفسه‌هايي كه هم‌ارتفاع و هم‌سطح با چشم‌هاي مشتريان هستند، يعني به فاصله يك مترو شصت تا يك متر و هشتاد سانتي‌متر از سطح كف فروشگاه، بهترين و رؤيت‌پذيرترينقفسه‌ها هستند و از اولويت بالاتري برخورداند. اما به‌تازگي با استفاده از دوربين‌هايرديابِ حركاتِ چشم، متوجه شده‌اند كه مشتريان اغلب پايين‌تر از ارتفاع چشم‌هاي خودرا نگاه مي‌كنند، يعني ارتفاعي بين كمر تا سينه.

امروزه باوجود رقابتي شدن فضاي فروشگاه‌هاي خرده‌فروشيِ تخفيف‌دار، به‌نظر مي‌رسد كه توجهكردن به برخي ريزه‌كاري‌ها و جزئيات حتي به‌ظاهر كم‌اهميت مي‌تواند تغيير چشم‌گيريدر رونق و سودآوري فروشگاه‌ها داشته باشد كه در اين سِري از مطالب به آن‌ها خواهيم پرداخت.

منبع:  اسرار موفقيت در فروشگاه خرده‌فروشي - قسمت اول

دانلود کاتالوگ
شركتهای وابسته
Monoshelf
قفسه و تجهيزات فروشگاهی
Acmecoolant
يخچال و فريزر فروشگاهی
Polytrolly
چرخ خرید فروشگاهی
Dinagroup
شركت هولدينگ
تماس با ما
 SMS +98 21 22 19 49 40
75 27 19 22 21 98+
40 49 19 22 21 98+
info@dinadesign.ir
تهران، اقدسیه، اتوبان ارتش، بلوار شهيد مژدی، خیابان شفیعی، نبش کوچه شقایق، پلاک 5

© کلیه حقوق مادی و معنوی تصاویر این سایت متعلق به شرکت طراحان فرادید دینا می باشد و استفاده از آن پیگرد قانونی دارد.