اخبار سایت
انتخاب گروه :
اسرار موفقيت در طراحی سوپرمارکت ها (بخش سوم)
۳ / ۵ / ۱۳۹۶

اسرارموفقيت طراحی سوپرمارکت ها


امروزه مشخص شده است كه فرآيند جذب مشتري و فروش در فروشگاه‌هاي خرده‌فروشي، از جمله سوپرماركت‌هاو هايپرماركت‌ها، به حدي پيچيده است كه به نظر مي‌رسد تحقيقات در مورد اين حوزهحدومرزي را براي خود متصور نيست. در اين‌جا به چند نكته در اين باره اشاره مي‌كنيم:

1. برندهايشناخته‌شده


دو سوم ازمشتريان هنگام مراجعه به سوپرماركت يا هايپرماركت، فهرستي براي مايحتاج خود به‌همراهندارند، چون نقشه‌اي كلي از فروشگاه محله‌شان را در ذهن دارند. به همين صورت، بهنشانه‌هايي كه به جلب توجه‌شان به سمت و سوي نقطه‌ي خاصي از رديف‌هاي قفسه‌ها وراهروهاي بين آنها مي‌شود بي‌توجه هستند.

تحقيقاتنشان مي‌دهند كه ما هنگام قدم زدن در راهروهاي ميان قفسه‌ها، به سمتِ بخش ميانيِقفسه‌ها گرايش داريم. در اين لحظات، ما تمايل داريم كه يكي از برندهاي جاافتاده وشناخته شده، ما را به سمت مجموعه محصولاتي هم‌گروه با آن برند شناخته‌شده هدايتكند. مثل برند دلستر يا كوكاكولا كه ما را به سمت نوشيدني‌هاي گازدار هدايت مي‌كنند.بر اساس تحقيقات، حضور اين برندهاي شناخته‌شده و جاافتاده در بازار در هر مجموعهاز كالاهاي عرضه‌شده در قفسه‌ها، به افزايش فروش كالاهاي اطرافِ اين كالاهاي معروفمنجر مي‌شود.

2. پيام‌هاي محيطي


اين پيام‌هاشامل برچسب‌ها، آويزهاي داخل فروشگاه يا داخل پاركينگ و پوسترها هستند كه به مشتريمي‌گويند: ”بشتابيد! حراج…! فروش فوق‌العاده! پيشنهاد ويژه! …“محققان معتقدند كه مشتريان در اغلب مواقع به اين علائم نوشتاري توجه نمي‌كنند، اماوجود اين علائم رنگارنگ، پوسترها و آويزها اين پيام را به مشتري القاء مي‌كند كه”بازار گرم است و خريد و فروش جريان دارد.“ در تحقيقي، اين پيام‌هاي نوشتاري را درهايپرماركتي با برچسب‌ها و آويزهايي بدون نوشته و پيام جايگزين كردند، اما تغييريدر ميزان فروش ايجاد نشد!

3. كاهش اقلام سبد خريد


در فرآيندخريد، گزينه‌ها حرف اول و آخر را مي‌زنند اما مسئله اينجاست كه ما از كاركرد ذهن‌ماخبر نداريم. يك خانواده متوسط سالانه 300 قلم محصولات را خريداري و مصرف مي‌كند.در يك هايپرماركت حدود 80 هزار قلم كالا وجود دارد. محققان در تحقيقي از مردمخواستند تا خريد مجموعه محصولات يك برند را 40 درصد كاهش دهند. نتيجه اين شد كه نهتنها فقط 15 درصد از صاحبانِ آن هايپرماركت متوجه اين كاهش در خريد شدند، بلكهفروش ساير كالاهاي آن فروشگاه 20 درصد افزايش نشان داد! اسرار موفقیت در طراحی سوپرمارکت ها(بخش دوم)

درباره ما
 "چنانچه در حال تاسیس فروشگاه جدیدی هستید، قصد بازسازی فروشگاه خود را دارید، قصد توسعه و گسترش محل تجاری خود را دارید، گروه دینا می تواند شما را در مهیا ساختن محیط كاری مطلوب یاری كند. "
شركتهای وابسته
Monoshelf
قفسه و تجهيزات فروشگاهی
Acmecoolant
يخچال و فريزر فروشگاهی
Polytrolly
چرخ خرید فروشگاهی
Dinagroup
شركت هولدينگ
تماس با ما
 SMS +98 21 22 19 49 40
75 27 19 22 21 98+
40 49 19 22 21 98+
info@dinadesign.ir
تهران، اقدسیه، اتوبان ارتش، بلوار شهيد مژدی، خیابان شفیعی، نبش کوچه شقایق، پلاک 5

© کلیه حقوق مادی و معنوی تصاویر این سایت متعلق به شرکت طراحان فرادید دینا می باشد و استفاده از آن پیگرد قانونی دارد.