اخبار سایت
انتخاب گروه :
چگونه فروشگاه خرده‌فروشي‌تان را براي مشتريان محيا كنيد - قسمت اول
۲۸ / ۵ / ۱۳۹۶

آيا فروشگاه شما براي فروش كالا آمادگي دارد؟

فرآيند ريكاوري :
 صرف نظر از اينكه اسمش را چه مي‌گذاريد، صرفاً اقداماتي هستند براي آماده كردن شرايط فروشگاه براي مشتريان. مجموعه‌اي به هم پيوسته از اقدامات بايستي بطور روزانه در فضاي فروشگاه انجام شوند تا به لحاظ كاربري و ظاهري، فروشگاه در خور توجه و مشتري‌پسند به نظر برسد. ريكاوري فروشگاه فرآيندي مستمر است كه بخش عمده‌ي آن قبل از باز كردن و قبل از بستن فروشگاه در هر روز بايستي انجام بگيرد. با اينكه بخش‌هايي از فرآيند ريكاوري مي‌تواند طي روز و در طول ساعات كاري فروشگاه انجام گيرد، اما بسياري از خرده‌فروش‌ها معتقدند كه بعد از ساعت تعطيلي فروشگاه، وقتي درها بسته هستند، به نحو بهتري مي‌توان اين فرآيند را انجام داد.
در اين صورت، پرسنل فروشگاه مي‌توانند بدون فعاليت‌هايشان براي مشتريان دست‌وپاگير شود و ايجاد مزاحمت كند، با حوصله فرآيند ريكاوري را اجرا كنند. نكات زير روشهايي هستند كه به شما كمك مي‌كنند اين فرآيند را با سرعت و كارايي و نتيجه بهتر به انجام برسانيد و بتوانيد فضاي مناسب‌تري را براي حضور مشتريان در هر روز فراهم آوريد:

طراحی هایپر مارکت

منطقه‌ي پول نقد

اين منطقه از فروشگاه ، نقطه‌اي است كه مشتريان آخرين تأثيرات را از فضاي فروشگاه دريافت مي‌كنند. اين نقطه همان جايي است كه صندوق قرار دارد و مشتري بابت خريدهايش پول پرداخت مي‌كند، و به همين دليل بايد اين منطقه، هميشه تر و تميز و مرتب باشد تا مشتري همزمان با پرداخت هزينه خريدهايش، حس مثبتي را از آخرين مرحله‌ي حضورش در فروشگاه بگيرد.
• در قسمت صندوق فروشگاه، بخشي وجود دارد كه ساك‌دستي‌ها و كيسه‌ها قرار ميگيرند تا مشتري كالاهايش را داخل آنها بگذارد و بيرون ببرد. توجه داشته باشيد كه هميشه در اين فضا، كيسه و ساك‌دستي كافي در دسترس مشتري قرار داشته باشد.
• هر كالايي كه وارد صندوق مي‌شود تا هزينه آن پرداخت شود، بايد پرسنل فروش، همان قفسه‌اي را كه مشتري از آنها جنس برداشته را با همان نوع كالا مجدد شارژ كنند تا مشتريان بعدي، با كمبود يا فقدان آن كالاها روبرو نشوند.
• درب خروجي و ورودي هایپر مارکت یا سوپرمارکت، قفسه‌هاي شيشه‌اي، سطوح براق و شيشه‌اي، جايگاه‌هاي قرارگيري صندوق، و هرسطحي كه مشتري هنگام خروج از فروشگاه با آن روبرو مي‌شود بايد هميشه تميز شوند تا حس خوبي در مشتري ايجاد شود.
• كف فروشگاه بايد هميشه نظافت و جاروبرقي كشيده شود تا همه چيز تميز و آراسته در نظر مشتري جلوه كند.
در قسمت بعدی به توضیح نکات دیگری خواهیم پرداخت. 

طراحی سوپرمارکت
 
دانلود کاتالوگ
شركتهای وابسته
Monoshelf
قفسه و تجهيزات فروشگاهی
Acmecoolant
يخچال و فريزر فروشگاهی
Polytrolly
چرخ خرید فروشگاهی
Dinagroup
شركت هولدينگ
تماس با ما
 SMS +98 21 22 19 49 40
75 27 19 22 21 98+
40 49 19 22 21 98+
info@dinadesign.ir
تهران، اقدسیه، اتوبان ارتش، بلوار شهيد مژدی، خیابان شفیعی، نبش کوچه شقایق، پلاک 5

© کلیه حقوق مادی و معنوی تصاویر این سایت متعلق به شرکت طراحان فرادید دینا می باشد و استفاده از آن پیگرد قانونی دارد.