اخبار سایت
انتخاب گروه :
چگونه فروشگاه خرده‌فروشي‌تان را براي مشتريان محيا كنيد - قسمت دوم
۳۱ / ۵ / ۱۳۹۶

آيا هایپر مارکت شما براي فروش كالا آمادگي دارد؟

در بخش قبل  در رابطه با فروش کالا به نکاتی اشاره کردیم. در این بخش به توضیح نکات دیگری در این رابطه میپردازیم.

منطقه فروش

وقتي كالاها را بطور رديف و مرتب و كنار هم در قفسه‌ها مي‌چينيد، نه تنها ظاهر پُر و مرتبي به قفسه‌هايتان مي‌دهيد، بلكه دست و بال سارقان را نيز مي‌بنديد. وقتي سارق فروشگاه بسته‌بندي كالايي را باز مي‌كند تا از آن كالايي را خارج كند، در اغلب موارد بسته‌بندي آن را در اولين جاي خالي‌اي كه در آن اطراف پيدا مي‌كند مي‌اندازد. وقتي كالاها طي فرآيند ريكاوري، به گونه‌اي چيده شده باشند كه جاي خالي در بين آنها نباشد، اين در هم فشرده بودن كالاها باعث مي‌شود كه سارق چند ثانيه معطل شود تا آن جاي خالي را براي سر به نيست كردن بسته‌بندي كالا پيدا كند و اين شانس پرسنل فروشگاه را براي مشاهده و ممانعت از او بيشتر مي‌كند.
• پس از خريد كالاها، جاي آنها در قفسه‌ها خالي مي‌شود؛ آنها با كالاهاي پشتيبان يا كالاهايي كه تعداد مازاد از آنها داريد پُر كنيد.
• همه كالاها را در بخش فروشِ فروشگاه بطور مرتب و در يك راستا بچينيد. همه كالاها را به لبه‌هاي جلويي قفسه‌ها نزديك كنيد يا قلاب‌هاي آويز پوشاك را تا جايي كه مي‌توانيد جلو بكشيد تا فروشگاه‌تان پُر و انباشته به نظر برسد. همين‌طور كه در ميان قفسه‌ها راه مي‌رويد، از هر دو دست خود براي مرتب و رديف كردن كالاهاي قفسه‌ها استفاده كنيد. قفسه‌هايي كه ناقص به نظر مي‌رسند، جذابيت زيادي براي مشتري ندارند.

طراحی هایپر مارکت

• هرگز كار مهمي را كه داريد انجام مي‌دهيد رها نكنيد تا براي بازگرداندن كالاهايي كه در قفسه‌هاي اشتباهي قرار گرفته‌اند وقت و انرژي بگذاريد. كالاهايي كه در محل نادرست قرار گرفته‌اند در سبد يا چرخ‌خريد فروشگاهي مناسبي قرار دهيد و همين‌طور كه در اطراف فروشگاه حركت مي‌كنيد، سر فرصت، آنها را هم به نوبت در قفسه مناسب‌شان قرار دهيد.
• هر از گاهي در فضاي فروشگاه بگرديد و كالاهايي را كه بسته‌بندي آنها صدمه ديده يا باز شده است را جمع‌آوري و با كالاهايي كه بسته‌بندي سالم دارند جايگزين‌شان كنيد. زباله‌هايي كه احتمالا در كف فروشگاه انداخته شده‌اند را نيز جمع كنيد تا چهره ناخوشايندي به فضاي شما ندهند.
• هر روز تاريخ انقضاي كالاهاي فاسدشدني (مصرفي) را چك كنيد.
• هر روز برچسب قيمت‌ها و برچسب‌هاي توضيح و اطلاعات كالاهايتان را بررسي كنيد و اگر مخدوش يا مفقود شده‌اند با برچسب‌هاي جديد و خوانا جايگزين‌شان كنيد.
• قفسه‌ها، سكوها، جالباسي‌ها، باكس‌ها و جعبه‌ها، درب شيشه‌اي و براق يخچال‌ها و … با دستمال مناسبي گردگيري كنيد.
• نظافت كف قفسه‌ها (محلي كه كالاها روي آنها چيده مي‌شوند) و يخچال‌هاي جلوباز و ساير سازه‌هاي داخل فروشگاه كه در معرض ديد قرار دارند را فراموش نكنيد.
• اگر فروشگاه‌تان با موكت كف‌پوش شده، آن را جاروبرقي بكشيد، كف راهروهاي بين قفسه‌ها را با تي‌شوي تميز كنيد، كف ساير قسمت‌هاي فروشگاه را نظافت و گردگيري كنيد. مشتريان از فروشگاهي كه اصول اوليه در آن رعايت نمي‌شود و نظافت مناسبي ندارد، استقبال نمي‌كنند.
ساير نكات را در بخش سوم اين مطلب بخوانيد.

قفسه فروشگاهی
دانلود کاتالوگ
شركتهای وابسته
Monoshelf
قفسه و تجهيزات فروشگاهی
Acmecoolant
يخچال و فريزر فروشگاهی
Polytrolly
چرخ خرید فروشگاهی
Dinagroup
شركت هولدينگ
تماس با ما
 SMS +98 21 22 19 49 40
75 27 19 22 21 98+
40 49 19 22 21 98+
info@dinadesign.ir
تهران، اقدسیه، اتوبان ارتش، بلوار شهيد مژدی، خیابان شفیعی، نبش کوچه شقایق، پلاک 5

© کلیه حقوق مادی و معنوی تصاویر این سایت متعلق به شرکت طراحان فرادید دینا می باشد و استفاده از آن پیگرد قانونی دارد.