اخبار سایت
انتخاب گروه :
شروع كسب‌وكار خرده‌فروشي - قسمت سوم
۲۲ / ۶ / ۱۳۹۶

شروع كسب‌وكار خرده‌فروشي

در بخش قبل به یک مورد از مواردی که قبل از طراحی هایپر مارکت و سوپرمارکت  باید مدنظر قرار گرفته شود اشاره کردیم در این بخش به سایر موارد خواهیم پرداخت.

6. با قوانين آشنا شويد
از طريق ارتباط با سازمان‌هاي ذيربط، با مدارك، مجوزها و گواهي‌هايي كه بايد براي راه‌اندازي كسب و كارتان دريافت كنيد آشنا شويد و در اسرع وقت براي صدور آنها اقدام كنيد. قبل از هر اقدامي براي شروع كسب و كارتان، ابتدا درباره قوانين، مقررات، محدوديت‌ها و ممنوعيت‌هايي كه شامل حوزه فعاليت شما مي‌شوند مطالعه كنيد. در اين رابطه، مشاوره با يك وكيل و حسابدار مي‌تواند كمك‌كننده باشد، چرا كه نكاتي كه هر يك در حوزه تخصصي خود ارائه مي‌كند مي‌تواند در سازمان‌دهي درست و قانوني و بي‌دردسر كسب و كارتان مؤثر باشد.

7. فضايي را براي كسب‌وكارتان انتخاب كنيد
فضايي كه براي استقرار كسب و كار خرده‌فروشي‌تان در نظر مي‌گيريد و انتخاب مي‌كنيد، بطور قطع روي عملكرد فروشگاه‌تان تأثير خواهد گذاشت. انتخاب محل و فضاي مناسب و فضاي نامناسب براي كسب و كارتان مي‌تواند تفاوت ميان نابودي و دوام و رونق آن باشد.

8. عمده بخريد و بفروشيد
در عرصه كسب و كار خرده‌فروشي، اصلي وجود دارد كه مي‌گويد، ”كسب و كاري موفق و سودآور است كه محصول درست را در مكان درست و در زمان درست به مشتري ارائه كند.“ از اين رو، اين عاملي بسيار حياتي است كه منابع و تأمين‌كننده‌هاي مناسب و توانمندي را براي تأمين كالاهايي كه براي عرضه تعيين كرده‌ايد انتخاب كنيد. بنابراين، همچنان كه قدم به قدم به راه‌اندازي كسب و كارتان پيش مي‌رويد، و مجموعه كالاهايي را براي فروش و عرضه‌شان برنامه‌ريزي مي‌كنيد، تأمين‌كننده‌هايي را نيز شناسايي كنيد كه بتوانند با قدرت، بطور عمده كالاهاي مورد نظرتان را در زمانهاي تعيين شده و مكان‌هاي مورد نظرتان، در اختيارتان بگذارند.

9. سياست‌ها و مقررات مديريت فروشگاه‌تان را تدوين كنيد
بهترين زمان براي تدوين و تنظيم سياست‌هاي مديريتي و فرآيند فعاليت كسب و كار خرده‌فروشي‌تان، هنگامي است كه در حال برنامه‌ريزي براي راه‌اندازي آن هستيد. اگر از همان ابتدا، مشكلات احتمالي را پيش‌بيني كنيد و تمهيدات لازم را براي رويارويي با آنها بسنجيد و خودتان را براي مواجهه و كنترل فراز و نشيب‌هاي احتمالي آماده كنيد، هم مي‌توانيد بعد از گشودن درهاي كسب و كارتان، با موفقيت آنها را پشت سر بگذاريد و هم طبق برنامه و روال، كارهاي فروشگاه‌تان را پيش ببريد. به اين ترتيب، در شرايط حساس، مرتكب اشتباهاتي نمي‌شويد كه آينده كسب و كارتان به خطر بيفتد.

10. كسب‌وكارتان را بر سر زبان‌ها بيندازيد
قبل از راه‌اندازي و افتتاح فروشگاه‌تان، نام آن را بر سر زبان‌ها بيندازيد. چگونه؟ طرح بازاريابي قدرتمندي را براي كسب و كارتان تدوين و اجرا كنيد. با متخصصان اين حوزه مشورت كنيد. ايده‌هاي فروش فوق‌العاده و تخفيف‌دار را اجرا كنيد. روي برند كردن نام فروشگاه‌تان و تبليغات گسترده‌ آن كار و برنامه‌ريزي كنيد. با تحقيق، آموزش و مشاوره، ياد بگيريد كه از فروش با سود كم يا سود منفي براي جا انداختن برند و كالاهايتان استفاده كنيد، تبليغات رسانه‌اي خريداري كنيد و جشنواره‌هاي تبليغاتي را براي به‌سودرساني فروشگاه‌تان بكار بگيريد.


طراحی هایپر مارکت

دانلود کاتالوگ
شركتهای وابسته
Monoshelf
قفسه و تجهيزات فروشگاهی
Acmecoolant
يخچال و فريزر فروشگاهی
Polytrolly
چرخ خرید فروشگاهی
Dinagroup
شركت هولدينگ
تماس با ما
 SMS +98 21 22 19 49 40
75 27 19 22 21 98+
40 49 19 22 21 98+
info@dinadesign.ir
تهران، اقدسیه، اتوبان ارتش، بلوار شهيد مژدی، خیابان شفیعی، نبش کوچه شقایق، پلاک 5

© کلیه حقوق مادی و معنوی تصاویر این سایت متعلق به شرکت طراحان فرادید دینا می باشد و استفاده از آن پیگرد قانونی دارد.