اخبار سایت
انتخاب گروه :
از استردادها، فروش‌هاي تازه بسازيد! - قسمت دوم
۲۸ / ۶ / ۱۳۹۶

پنج ترفند براي حفظ ساختار فرآيند فروش در فروشگاه

در قسمت قبلی به سه مورد از 5 ترفندی که برای حفظ ساختار فرآيند فروش در فروشگاه مورد نیاز است اشاره کردیم. در این قسمت به دو مورد دیگر اشاره خواهیم کرد.

4. گزينه‌هاي غيرنقدي پيشنهاد كنيد

اگر هيچ كدام از كالاهاي جايگزيني كه به مشتري پيشنهاد مي‌كنيد، رضايت او را فراهم نمي‌كند، اين بدين معني نيست كه شما در فروش شكست خورده‌ايد. بسته به سياست‌هاي استردادي فروشگاه‌تان، مي‌توانيد به او اعتبارات درون‌فروشگاهي يا كارت هديه يا كارت تخفيف معادل مبلغ كالا ارائه كنيد. اگر شرايط به گونه‌اي است كه چاره‌اي جز ارائه پول نقد به مشتري نداريد، مي‌توانيد روي كالاهاي لوكس يا تزئيناتي مانوور دهيد. بدون اينكه بخواهيد پافشاري و اصرار بي‌جا داشته باشيد، فروش‌هاي ويژه، كالاهاي پرفروش، فروش‌هاي تخفيف‌دار، يا ساير كالاهايي را كه ممكن است به درد مشتري بخورند يا برايش جذابيت داشته باشند به او معرفي كنيد. آيا بر اساس نيازهايي كه در مشتري‌تان متوجه شده‌ايد، كالايي وجود دارد كه حس كنيد مي‌تواند برايش قابل استفاده باشد؟

5. اولويت با خواسته مشتري است

به خاطر داشته باشيد كه قرار نيست هر مشتري‌اي كه براي استرداد كالاي خريداري شده به شما مراجعه مي‌كند، به هر قيمتي، با كالاي جايگزين از فروشگاه‌تان خارج شود. گاهي اتفاق مي‌افتد كه مشتري به هيچ پيشنهادي غير از پس گرفتن پول خود رضايت نمي‌دهد. در اين صورت، وقتي تمام ترفندهاي بالا را بكار گرفتيد و به نتيجه نرسيديد، در نهايت با خوش‌رويي و لبخند، پول مشتري را پس بدهيد. بسياري از فروشنده‌ها فقط روي سياست‌هاي ”كالاي جايگزين“ تمركز مي‌كنند و حاضر هستند به هر قيمتي كالاي ديگري را به مشتري بفروشند و به هيچ عنوان زير بار پس دادنِ پول مشتري نمي‌روند.
شايد اين براي شما يك موفقيت در فروش تلقي شود، اما به خاطر داشته باشيد كه هر مشتري ناراضي، ضرري بزرگ براي فروشگاه شماست. بزرگترين سرمايه براي هر فروشگاه اين است كه وقتي مشتريانش از درب آن خارج مي‌شوند، اين ذهنيت را داشته باشند كه باز هم برمي‌گردند و از اين فروشگاه خريد مي‌كنند. حالت ايده‌آل اين است كه مشتري مشاهده كند كه شما با همان روي خوش كه هنگام فروش كالا در چهره داشتيد، پول او را پس مي‌دهيد و كالاي مسترد شده را پس مي‌گيريد. اين درست است كه جايگزين كردن كالاي استردادي خيلي بهتر از اين است كه هيچ فروشي نداشته باشيد، اما يادتان باشد كه يك مشتري راضي خيلي مهم‌تر از اجراي سرسختانه سياست خودداري از پذيرش كالاي مسترد شده است.

دانلود کاتالوگ
شركتهای وابسته
Monoshelf
قفسه و تجهيزات فروشگاهی
Acmecoolant
يخچال و فريزر فروشگاهی
Polytrolly
چرخ خرید فروشگاهی
Dinagroup
شركت هولدينگ
تماس با ما
 SMS +98 21 22 19 49 40
75 27 19 22 21 98+
40 49 19 22 21 98+
info@dinadesign.ir
تهران، اقدسیه، اتوبان ارتش، بلوار شهيد مژدی، خیابان شفیعی، نبش کوچه شقایق، پلاک 5

© کلیه حقوق مادی و معنوی تصاویر این سایت متعلق به شرکت طراحان فرادید دینا می باشد و استفاده از آن پیگرد قانونی دارد.