اخبار سایت
انتخاب گروه :
5 نكته در آموزش پرسنل فروشگاه خرده‌فروشي
۱ / ۷ / ۱۳۹۶

5 نكته در آموزش پرسنل فروشگاه خرده‌فروشي


واقعيت اين است كه حتي بهترين و كاركشته‌ترين پرسنل فروشگاه نيز نيازمند آموزش هستند. هدف از اين آموزش‌ها و بروزرساني‌ها اين است كه شما به عنوان مدير فروشگاه يا كسب و كار خرده‌فروشي بتوانيد بيشتري بهره‌وري و سودآوري را از پرسنل خود دريافت كنيد. اين بسيار اهميت دارد كه در دوره‌هاي زمان‌بندي شده و منظم، مهارت و دانش پرسنل‌تان را به‌روزرساني كنيد، نه به اين خاطر كه آنها ناآگاه يا ناتوان هستند، بلكه براي اين‌كه بطور مرتب به آنها در رشد و پيشرفت كمك كنيد. در اينجا به پنج نكته اشاره مي‌كنيم كه به شما در آموزش بهينه پرسنل فروشگاه‌تان و بهره‌مندي از بهترين نتيجه كمك مي‌كنند:

1. خودتان را از قبل آماده كنيد.


براي آموزش پرسنل‌تان بايد از قبل خودتان و حرف‌هايي كه مي‌خواهيد بگوييد و مطالبي كه قصد داريد آموزش دهيد آماده كنيد. قبل از اينكه سراغ پرسنل‌تان برويد بايد ترتيب مطالبي كه عنوان خواهيد كرد مشخص باشد. اين آموزش‌ها قرار است كه تغيير مثبت ايجاد كند. ديده شده است كه مديراني كه بي‌مقدمه به سراغ پرسنل مي‌روند و نكات را به آنها به‌صراحت گوشزد مي‌كنند، تغييرات مثبتي را در پرسنل خود مشاهده نكرده‌اند. از كلي‌گويي اجتناب كنيد و موارد را بطور دقيق و مشخص مورد اشاره قرار دهيد و مثال ارائه كنيد. نتيجه‌اي را كه انتظارش را داريد از قبل ترسيم كنيد تا بدانيد چه تعاملي قرار است با پرسنل داشته باشيد. كلي‌گويي و اشاره پراكنده به نكات، به نتايج منفي و غيرسازنده در پرسنل منجر خواهد شد.

2. پرسنل را از قبل آماده كنيد.


حقيقتي درباره اين جلسات آموزشي وجود دارد، اينكه پرسنل به اندازه خودِ شما براي اين جلسات اشتياق و علاقه ندارند. بسياري از شما مديران انتظار داريد كه پرسنل شش دانگ حواس‌شان را به نكاتي كه مطرح مي‌كنيد معطوف كنند و يادداشت بردارند و بعد از پايان جلسه نيز به اين فكر كنند كه شما چه سخنراني بليغ و آموزنده و شگفت‌انگيزي ارائه كرديد! برعكس، پرسنل شما مدام به ساعت نگاه خواهند كرد كه بالاخره جلسه تمام شود و از شر اين نكات خسته‌كننده خلاص شوند.
براي پيشگيري از چنين رويكردي بايد از قبل پرسنل‌تان را توجيه كنيد كه چرا به اين جلسه دعوت شده‌اند و چرا نياز است كه اين نكات را فرا بگيرند و در عمل بكار ببرند. براي آنها توضيح دهيد كه علاقمنديد آنها در فروشگاه شما ماندگار باشند و همكاري بلندمدت داشته باشند و اينكه چنانچه نتوانند پيشرفتي در عملكرد خود داشته باشند، فروشگاه چاره‌اي جر قطع همكاري با آنها را نخواهد داشت. پرسنل شما بايد بدانند كه اگر داريد براي آموزش و پيشرفت آنها وقت و هزينه صرف مي‌كنيد به اين علت است كه به آنها علاقه داريد و تمايل داريد كه آنها را در كنار خود داشته باشيد و پيشرفت آنها را پيشرفت خودتان مي‌دانيد.
ادامه این مطلب را در بخش بعدی دنبال خواهیم کرد.

دانلود کاتالوگ
شركتهای وابسته
Monoshelf
قفسه و تجهيزات فروشگاهی
Acmecoolant
يخچال و فريزر فروشگاهی
Polytrolly
چرخ خرید فروشگاهی
Dinagroup
شركت هولدينگ
تماس با ما
 SMS +98 21 22 19 49 40
75 27 19 22 21 98+
40 49 19 22 21 98+
info@dinadesign.ir
تهران، اقدسیه، اتوبان ارتش، بلوار شهيد مژدی، خیابان شفیعی، نبش کوچه شقایق، پلاک 5

© کلیه حقوق مادی و معنوی تصاویر این سایت متعلق به شرکت طراحان فرادید دینا می باشد و استفاده از آن پیگرد قانونی دارد.